SmugMug ha acquisito Flickr SmugMug ha acquisito Flickr

Risultati da 1 a 14 di 14

Discussione: SmugMug ha acquisito Flickr

Senior Member L'avatar di Geralt di Rivia

SmugMug ha acquisito Flickr

Sounds Good L'avatar di Don Luca

Re: SmugMug ha acquisito Flickr

Mah... speriamo che migliori, a me non è piaciuto per nulla.

We’re excited to announce that Flickr has agreed to be acquired by SmugMug, the photography platform dedicated to visual storytellers.
    SmugMug has a long history of empowering people who love photography and who want to improve their craft, making them a perfect fit for Flickr and our creative community. With SmugMug, we’ll continue to focus on you, the Flickr members who inspire us all with your work.

Nothing will change immediately with regard to your Flickr account. You will still access Flickr with your current login credentials and you will have the same Flickr experience as you do now. We will continue to work to make your Flickr experience even better.

We think you are going to love Flickr under SmugMug ownership, but you can choose to not have your Flickr account and data transferred to SmugMug until May 25, 2018. If you want to keep your Flickr account and data from being transferred, you must go to your Flickr account to download the photos and videos you want to keep, then delete your account from your Account Settings by May 25, 2018.

If you do not delete your account by May 25, 2018, your Flickr account and data will transfer to SmugMug and will be governed by SmugMug’s Terms and Privacy Policy.

Read more detailed FAQs about this transition on the Flickr Blog.

We’re happy that Flickr is your home for photography and we look forward to the next chapter in our adventure together as we join the SmugMug family.

Utente Antico L'avatar di Enriko!!

A me flickr come servizio piace parecchio.
    interfaccia vecchiotta ma funziona bene, la gestione del caricamento delle foto è facile, pratico caricare molte foto in un colpo solo, gestione album ecc.
    Mantengono un ottima qualità, l'aspetto poi che preferisco è la gestione dei link per condivisione su forum/social e tutto il resto, in altri non ho mai trovato la stessa "completezza".

La parte social non ci ho mai badato molto...
    lo trovo interessante per fare ricerche, vedere foto scattate con determinate ottiche o fotocamere o accessori (per farsi un'idea della resa), visto che è un database enorme da cui pescare.

Mi spiace se diventa a pagamento anche l'uso base "attuale", ma non credo andrò a fare un abbonamento...

sticazzi imperiale +9370 L'avatar di maxx

dov'è scritto che diventa a pagamento anche nel base?
    spero di siano già preparati ad un discreto calo del numero degli utenti, nel caso...

Citazione Originariamente Scritto da maxx Visualizza Messaggio
    dov'è scritto che diventa a pagamento anche nel base?
    spero di siano già preparati ad un discreto calo del numero degli utenti, nel caso...
    Non lo leggo da nessuna parte, ma non leggo nemmeno un "NON PREOCCUPATEVI, NON CAMBIERA' UNA FAVA E RESTERA' TUTTO GRATUITO PER SEMPRE", il che lascia pensare che...

La descrizione che il pezzo de La Stampa dà di SmugCoso lascerebbe pensare a una svolta, inoltre.

SmugMug è una sorta di eccezione per la Silicon Valley: l’azienda controllata dalla famiglia che l’ha creata è completamente privata, rifiuta gli investimenti di capitale di ventura (o l’idea della quotazione e acquisizione) ed è focalizzata sui servizi per appassionati di fotografia, disposti a pagare pur di avere un servizio personalizzato, privato e ben curato. L’azienda offre quattro livelli di abbonamento e servizio, pensati per il fotografo occasionale sino al professionista. In questo momento in cui i servizi gratuiti che monetizzano gli utenti, come Facebook, sono nel mirino per violazioni della privacy ed eccesso di raccolta di informazioni, SmugMug ritiene che suo modello di business per persone che sono disposte a pagare pur di avere servizi efficienti, su misura e con il totale rispetto della privacy siano in crescita.

di certo io non pagherò per le mie incredibili foto di nuvole, fiori ed insetti

Si non ci sono notizie "certe" che diventerà a pagamento, certo gli account flickr verranno unificati a quelli smug...e il piano base di smug da 3.99 dollari come servizi è simile a quello base di flickr (anche se offre qualcosina in più), dunque boh.

Since 13-11-01 L'avatar di Bobo

Oddio, spero di no.

Io uso Flick salutariamente in realtà (oramai carico una cosa ogni tanto), ma mi piace l'idea di una vetrinetta senza troppe pretese dei miei scatti "migliori" ( ).
    Anche io mai cagato più di tanto la parte social, diciamo che la uso come archivio e fonte per link esterni.

Un anno feci pure il premium, ma francamente mi sparassero 4€ al mese valuterei di mollare tutto e stop... per quello che lo uso, alla fine...

Ho cominciato a ricevere like da fotografe che nel proprio profilo hanno solo ritratti delle proprie chiappe, saranno professioniste?

Since 13-11-01 L'avatar di Bobo

Citazione Originariamente Scritto da maxx Visualizza Messaggio
    Ho cominciato a ricevere like da fotografe che nel proprio profilo hanno solo ritratti delle proprie chiappe, saranno professioniste?
    A me succede su Instagram
    E poi nella descrizione del profilo hanno un simpatico link per "approfondire"

Inviato dal mio ALE-L21 utilizzando Tapatalk

Citazione Originariamente Scritto da Bobo Visualizza Messaggio

Idem su instagram, io segnalo tutto come spam in modo molto simpatico..in genere vengono chiusi nel giro di qualche ora

Citazione Originariamente Scritto da Bobo Visualizza Messaggio

da ieri c'è una invasione di questi accounts fake (zero foto, ma link esterno nelle info personali).

In 24 ore ne ho bloccati una quindicina, altri utenti lamentano numeri anche maggiori.
    almeno portano like a raffica gratis, se vi interessano

L'incredibile, inattesissimissimissima svolta.

Important updates to your Flickr account.

This is an important service email we’re required to send to all Flickr members because the terms and conditions of your membership are changing.

Let’s be candid. The strength of Flickr has always been you.
    Flickr at its best is a place to connect, to discover, and to evolve as photographers and lovers of photography. This is the world’s largest photographer-focused community. Together, this newly independent community can shape the future of photography itself.

Today we are announcing important updates to our Free and Pro account offerings to better align Flickr with its mission.

Updates.
    Free accounts will soon be limited to 1,000 photos or videos. Flickr isn't Flickr without the contributions and participation of our free members, and we remain committed to a vibrant, free offering.

Learn more
    Flickr Pro is better than ever, and at less than half the cost of Apple, Amazon, or Google, it’s the best deal in photography—hands down. In addition to the unmatched community you love, Pros get these perks:

Unlimited Storage. The only limit is your imagination. All Pros may now upload as many photos as you can take, always at full resolution.
    Ad-Free Browsing. Focus on what matters with a fully ad-free Flickr experience for you and your visitors.
    Advanced Stats. See which of your photos are trending now, and which have performed the best over the life of your Flickr Pro account.
    Plus all these great new Pro-only features:

Premier Product Support. Skip the line. Flickr Pros now receive priority assistance from our new world-class support team. Available now.
    More Partner Discounts. Save on photography essentials. Discounts on Creative Cloud from Adobe, 50% off a custom portfolio site on SmugMug, gear from Peak Design, and more. Coming November.
    Advanced Stats on Mobile. Stats in your pocket. All the photo stats you know and love, available in the app. Coming November.
    Increased Exposure. All Pro members as of January 1, 2019, are eligible for priority exposure in the next iteration of Explore. Coming early 2019.
    New 5K Photo Display Option. Look your best. Your images are beautifully optimized for any screen, from smartphone to jumbotron. Pro images display at resolutions up to 5K. Coming early 2019.
    10 Minute Videos. More time to tell your story. Play back videos for up to 10 minutes, increased from 3. Coming early 2019.
    If you are a free member with more than 1,000 photos or videos, you will have ample time to upgrade to Pro (for 30% off your first year) or download your photos and videos.*

*Free members with more than 1,000 photos or videos uploaded to Flickr will no longer be able to upload new content after Tuesday, January 8, 2019 unless they upgrade to Pro. After February 5, 2019, free accounts that contain over 1,000 photos or videos will have content deleted -- starting from oldest to newest date uploaded -- to meet the new limit. Members may always choose to download content over the limit at any time prior to these dates.

New Simple Login! Coming in January, there will be no need for a Yahoo account to use Flickr.

Flickr dots
    From the start, Flickr has been an act of co-creation. Today marks a new beginning. Together, let’s create the future of photography.
    Learn more
    «Some people think football is a matter of life and death. I don't like that attitude. I can assure them it is much more serious than that». (Bill Shankly)

Permessi di Scrittura

• Tu non puoi inviare nuove discussioni
  • Tu non puoi inviare risposte
  • Tu non puoi inviare allegati
  • Tu non puoi modificare i tuoi messaggi
  •  
Chi Siamo
Forum ufficiale della rivista The Games Machine
Seguici su