[STR] Stellaris - Pagina 11

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Risultati da 201 a 220 di 363

Discussione: Stellaris

  1. #201
    #mainagioia L'avatar di von right
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  2. #202
    Senior Member L'avatar di testudo13
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    Re: Stellaris

    Ragas, vale (almeno per ora) i 40 eurelli che costa?

    sono molto tentato...

  3. #203
    Senior Member L'avatar di squallwii
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    Re: Stellaris

    Citazione Originariamente Scritto da testudo13 Visualizza Messaggio
    Ragas, vale (almeno per ora) i 40 eurelli che costa?

    sono molto tentato...
    Lo trovi sui 25/26 in pratica sempre, e Imho li vale.

    Altri sono rimasti delusi

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  4. #204
    Senior Member L'avatar di Xeryut
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    Re: Stellaris

    Ha sicuramente delle mancanze a cui Paradox metter rimedio nel tempo. Per lo trovo molto divergente e sicuramente ti tiene incollato allo schermo non poco. Io l ho preso a 25 euro su Imperial Games

  5. #205
    Senior Member L'avatar di testudo13
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    Re: Stellaris

    Preso ieri sera.
    Era tanto che non giocavo uno strategico, diventando vecio mi ero dato ai "giochi da divano"...

    C'ho giocato dalle 9 di sera alle 2 di notte... non mi capitava da un secolo...
    Stamattina volevo darmi malato..


    qualsiasi consiglio per un niubbo di stellaris e' ben accetto.

  6. #206
    Early Access L'avatar di Orologio
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    Re: Stellaris

    Tra circa una settimana dovrebbe uscire in versione beta la prima patch di un certo rilievo che rimaneggia parecchia roba, quindi i consigli sono relativi....se non che non devi colonizzare troppi pianeti.
    Il gioco non premia l'espansione, ma la qualit.
    Colonizza solo pianeti di classe gaia o pianeti in settori strategici che ti servono per espanderti e occupare settori chiave con particolari risorse.
    Quindi pianeti colonizzabili gi all'interno della sfera di influenza non andrebbero colonizzati, quantomeno nell'early game.

  7. #207
    Senior Member L'avatar di testudo13
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    Re: Stellaris

    Ok...
    mi spiegate come funzionano i contatti.. e' una cosa che ho capito poco... nel senso:

    Ieri indagando su un sistema con la Science ship (rinominata nostromo ) questa scappa indietro perche' nel sistema trova una nave aliena.
    Se la rimando continua a fare la stessa cosa.
    Vuol dire che quel sistema e' occupato? Devo avviare di contatti? come faccio?


    Altra domanda: e' possibile che in un sistema ci sia una nave alieni ma il sistema non sia controllato da loro. (cioe' c'e' solo una nave?)

  8. #208
    Senior Member L'avatar di Gilgamesh
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    Re: Stellaris

    Alcune navi tipo le construction e science sono impostate per ritirarsi quando incontrano nemici, c' il pulsante per cambiare la stance

  9. #209
    Early Access L'avatar di Orologio
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    Re: Stellaris

    ...per se scappano perch ci sono "presenze" che attaccano chiunque....in pratica quei sistemi li devi prima "purificare" con la tua flotta (con le varie opzioni che ti da la tipologia di razza/eventi ecc) e poi esplorarli...

    Puoi anche decidere di mandare le navi scientifiche a ispezionare sistemi con nemici, ma poi non ritornano pi a raccontare cosa hanno visto...

  10. #210
    Senior Member L'avatar di testudo13
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    Re: Stellaris

    ok recepito...


    mi faro' le ossa pian pianino..

  11. #211
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    Re: Stellaris

    Poi ci sono contatti "neutri" che la maggioranza delle volte sono le altre razze "avversarie". Devi prima ricercare il loro linguaggio e poi puoi iniziare le relazione diplomatiche (se non lo fanno prima loro con te).

  12. #212
    Senior Member L'avatar di testudo13
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    Re: Stellaris

    Sara' che ero a digiuno da strategici ma sto gioco e' strabello..

  13. #213
    Senior Member L'avatar di squallwii
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    Re: Stellaris

    A me, pi gioco pi piace.

    Prender probabilmente anche il primo DLC al day 1

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  14. #214
    Senior Member L'avatar di testudo13
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    Re: Stellaris

    Ma leggevo che ci sono delle mod. Tipo 40k...
    dove si trovano?

    Oppure ho letto male e le stanno facendo?

  15. #215
    Senior Member L'avatar di squallwii
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    Re: Stellaris

    Citazione Originariamente Scritto da testudo13 Visualizza Messaggio
    Ma leggevo che ci sono delle mod. Tipo 40k...
    dove si trovano?

    Oppure ho letto male e le stanno facendo?
    Lo steam workshop, immagino.

    Io ne ho messe solo 2, nuove bandiere e miglioramento visuale nelle battaglie

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  16. #216
    Senior Member L'avatar di Traiano
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    Re: Stellaris

    Aspetto , come si conviene ad ogni gioco Paradox (beh forse un po' per ogni gioco ormai) oltretutto vedo che ci sono in giro gi parecchi mods (come quelli che diminuiscono l'immondo effetto blobbing delle battaglie) interessanti e la cosa non puo' che migliorare strada facendo. Mi spaventa per ora un po' quello che si legge in giro, cioe' di un gioco che ti tiene incollato nelle prime fasi di gioco ma che a partire dal "midgame" comincia a palesare vuoti paurosi di contenuti e "cose da fare"...

  17. #217
    Grande Antico L'avatar di Shog-goth
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    Re: Stellaris

    Nuovo DD:

    Hello everyone and welcome to another Stellaris development diary. Today we will once again be talking about the Asimov 1.2 patch, that is planned to be released before the end of June. Last week's dev diary covered most of the diplomatic changes, here we'll be covering a variety of other changes and additions, though it will by no means be an exhaustive list. Full patch notes will be posted at some point before the patch is made available to the public, and include a large number of balance changes, bug fixes and UI improvements.

    Better Looking Battles
    One thing we were not quite happy with in the release of Stellaris is the way battles look - when small numbers of ships are engaged, it generally looks fine, but large fleet battles turn into disorganized heaps of ships, or 'beeswarms' as they have been described by players. A number of mods (such as the Beautiful Battles mod) emerged quickly to tweak this part of the game, and we've been looking at them for inspiration on how to improve the battle visuals. We plan to look more in detail at ship roles and fleet engagements in the future, but for Asimov we've made the following changes:
    - The range of all weapons have been increased, so that fleets will engage at longer ranges and spend more time advancing at each other before close-up engagements happen.
    - Combat computers were changed from Aggressive and Defensive into Swarm and Bombardment computers, to better describe their roles. Ships with Swarm computers will move in closely and engage, similar to old combat behaviour, and have bonuses to damage, speed and evasion. Ships with Bombardment computers will advance into weapons range and then slowly drift towards the enemy until they have range with all of their weapons, and have bonuses to accuracy, fire speed and weapons range.
    - The default combat behaviour of ships was changed from that of orbiting 'swarm' mode into one where they make passes at the enemy and attempt to engage with 'broadsides', which should help make large battles look like less of an angry beeswarm unless all ships involved are using aggressive computers.


    Map Modes
    A highly requested feature ever since release has been the addition of more map modes, so that players can more easily keep track of things such as who their allies are, which empires they are at war with, or who has a positive attitude towards them. For Asimov, we've added a map modes feature with fully scriptable map modes that let modders at their own map modes, with three new map modes coming as part of the patch:
    - Diplomatic Map Mode: Shows diplomatic relations with other Empires, such as whether you are at war, are allies with them, or are blocked from entering their borders.
    - Opinion Map Mode: Shows their opinion of you.
    - Attitude Map Mode: Shows the AI's attitude towards you.


    Nomad Fleets
    Another feature that we decided to expand on for Asimov is Space Nomads. A rather rare encounter in the base game, all they do is share contacts with other empires, and we felt they're an interesting concept that can be used in far better ways. Nomads are now a roaming fleet that can enter the galaxy sometime during the course of the game, and will then plot a course through the galaxy, visiting a variety of locations before they leave it again for destinations unknown. If they pass through your space on the way, they may interact with you in a variety of ways, such as offering to sell you some ships, or requesting permission to settle some of their people within your borders.


    Slave Factions
    As you likely know if you've been reading these forums, slaves were not intended to be as docile as they were in the release of the game, but rather we had to cut slave revolts for lack of time because slaves were completely unmanageable and threatened to make the feature entirely useless. For Asimov, we've reworked the Slaves faction into a pair of factions called the Docile and Malcontent Slave Factions. As the names imply, Docile Slaves are slaves that are relatively content with their lot in life, and will at most demand that regulations are placed on the worst excesses suffered by slaves, while Malcontent Slaves are far more riotous and will demand their freedom. There is also an Aboltionist factions that can be joined by free pops who are sympathetic to the plights of the slaves.

    New Wargoals
    Something that has been frequently requested is more variety in the wargoals you can use on others, so that war can happen for other reasons than simply to transfer territory. This is an area we'll be looking at fleshing out long-term, but for Asimov we've added at least a few new wargoals to spice things up:
    - Make Tributary: You can now take tributaries in war. Tributaries is a type of subject that pays 20% of their Energy and Mineral income to their overlord, but do not join their overlord's wars and are free to declare their own wars and colonize planets.
    - Abandon Planet: If you have Purge policies allowed, you can force an enemy to abandon a planet, killing all pops on that planet in the process.
    - Humiliate: You can humiliate enemy empires, making them suffer a negative modifier and giving you a chunk of influence.
    - Open Borders: Forces the other Empire to open their borders towards you for 10 years.
    - Stop Atrocity: Forces the other Empire to ban slavery and purging.

    Diplomatic Incidents
    A big part of the aim with the Asimov patch is to make the diplomatic game more interesting, and have more interaction between neighbouring empires. Diplomatic Incidents is a series of events that can occur between empires which shake up relations, usually related to the actions of one empire towards the others. An example is that an empire might suspect that a foreign science ship surveying inside their borders is there to spy on them, and will demand humiliating assurances from the owning empire that their secrets are safe, or else close their borders to the 'transgressor'.

    That's it for today! Next week will be the last development diary before we all disappear on vacation, and will talk about what the future holds for Stellaris.
    "A human being should be able to change a diaper, plan an invasion, butcher a hog, conn a ship, design a building, write a sonnet, balance accounts, build a wall, set a bone, comfort the dying, take orders, give orders, cooperate, act alone, solve equations, analyze a new problem, pitch manure, program a computer, cook a tasty meal, fight efficiently, die gallantly. Specialization is for insects." - Robert A. Heinlein

  18. #218
    Senior Member L'avatar di squallwii
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    Re: Stellaris

    Saranno tutti qui gli update di Asimov o c' altro?

    Avete notizie sul primo DLC?

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  19. #219
    #mainagioia L'avatar di von right
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    Steam ID: pink81

    Re: Stellaris

    C' anche scritto che parte di altri erano descritti nel precedente dd...
    Mr Pink, Guerriero da tastiera !!! Profilo su steam.

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    Problemi con l'inutile svapo o altri? La soluzione qui

  20. #220
    Senior Member L'avatar di squallwii
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    Re: Stellaris

    Giuro che non me ne ero accorto

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