[FPS] Blizzard: Overwatch - Pagina 36
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Discussione: Blizzard: Overwatch

  1. #701
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    Re: Blizzard: Overwatch

    Devo ammetterlo, l ho visto solo adesso
    http://us.battle.net/forums/en/overw...5756351#post-8
    Overtime extends games by 10 minutes or more due to its current design.

    When a tournament applies these new rules and is*4 hours longer*because of them
    Son solo scarsi ¯\_(ツ)_/¯

  2. #702
    Senior Member L'avatar di Mister Zippo
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    Re: Blizzard: Overwatch

    Mi fate un sunto? Mi rompo le palle di leggere

  3. #703
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    Re: Blizzard: Overwatch

    Citazione Originariamente Scritto da Mister Zippo Visualizza Messaggio
    Mi fate un sunto? Mi rompo le palle di leggere
    "CI stiamo lavorando"

  4. #704
    Senior Member L'avatar di Mister Zippo
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    Re: Blizzard: Overwatch

    A cosa? Disabilitare l'overtime?

    Inviato dal mio GT-I9070 utilizzando Tapatalk

  5. #705
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    Re: Blizzard: Overwatch

    A rifarlo decente

  6. #706
    Senior Member L'avatar di Mister Zippo
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    Re: Blizzard: Overwatch

    In effetti oggi ho fatto 4 ranked e due le abbiamo perse a causa dell'overtime di merda
    E' vera la cosa che vogliono togliere il sudden death più in là?

  7. #707
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    Re: Blizzard: Overwatch

    Si, per la prossima season però

  8. #708

    Re: Blizzard: Overwatch

    oggi in ranked abbiamo fatto una difesa perfetta a gibraltar, poi quando è toccato a noi attaccare gli avversari si sono disconnessi uno dopo l'altro dicendo noob team eccetera, risultato: quasi zero punti, perché in attacco abbiamo giocato 2v6...
    Il sistema che penalizza la squadra che gioca meglio dovevo vederlo ancora, bellissima idea, dà molta soddisfazione

  9. #709
    Quello VERO! L'avatar di Satan Shark
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    Re: Blizzard: Overwatch

    Si ma invece di scriverlo qua scrivilo sul forum Blizzard


  10. #710
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    Re: Blizzard: Overwatch

    Citazione Originariamente Scritto da Satan Shark Visualizza Messaggio
    Si ma invece di scriverlo qua scrivilo sul forum Blizzard
    Ne è già pieno il forum blizzard

  11. #711

    Re: Blizzard: Overwatch

    l'hanno fatta un po' col culo questa ranked, via

  12. #712
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    Re: Blizzard: Overwatch

    Il bella è che molte di queste cose erano già state fatte presenti durante le varie beta (un'anno e più o di beta eh)/ptr

    Tipo il bug delle koth, la questione hero stacking, il sudden death, i leaver e via dicendo

  13. #713
    Senior Member L'avatar di Kemper Boyd
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    Re: Blizzard: Overwatch

    La blizzard e' maestra nel non cagarsi MAI il feedback dei giocatori, salvo poi far passare un sacco di tempo prima di dire che effettivamente avevano ragione. Le beta blizzard servono solo per testare le loro strutture, il feedback viene automaticamente cestinato.

  14. #714
    Senior Member L'avatar di Krys
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    Re: Blizzard: Overwatch

    http://www.polygon.com/2016/7/12/121...-entertainment

    posso già immaginare le conversazioni tra Pharah ed Ana prima di iniziare i match
    Ultima modifica di Krys; 12-07-16 alle 20:53

  15. #715
    Pensatore libero L'avatar di Angels
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    Re: Blizzard: Overwatch

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  16. #716
    Senior Member L'avatar di Krys
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    Re: Blizzard: Overwatch

    e patch per la ptr, con ana giocabile e finalmente il supporto per i 21:9! yay!

    Ma vabeh, dell'ultima sarò contento solamente io


    patchnotes:

    PATCH FEATURES

    New Hero: Ana (Support)
    After being out of the fight for several years, one of Overwatch's founding members is returning. Introducing Ana—a battle-scarred veteran who supports her teammates from a distance using a unique and highly specialized collection of weapons.

    Ana’s primary weapon is her Biotic Rifle, which fires long-range darts that can restore the health of her allies or deal ongoing damage to her enemies. Meanwhile, her Biotic Grenade is perfect for a close-quarters clash, simultaneously healing teammates and injuring foes caught in its small area of effect. (Affected allies will also receive a temporary increase to all incoming healing, while affected enemies can’t be healed for a few moments.) And if the battle starts to get out of hand, Ana's sidearm can fire a Sleep Dart, knocking her adversaries unconscious.

    Plus, Ana's ultimate ability, Nano Boost, empowers one of her teammates, granting faster movement, increased damage, and resistance to enemy attacks.

    To learn more about Ana, click here.

    GENERAL UPDATES

    Gameplay

    If a match goes into Overtime for more than 20 seconds, the fuse will now start to "burn down" more quickly
    Players now respawn more slowly during Overtime (increased spawn time by 2 seconds)



    Competitive Play

    Competitive Play matches can now only have one of each hero per team. For more info, click here.



    Miscellaneous

    Added Ana as an AI-controlled hero in Practice vs. AI, Play vs. AI, and Custom Game modes
    Timing on Zenyatta's Rapid Discord achievement is more lenient
    Targeted teammates now respond by saying "I'm with you," when players use the “Group Up” communication
    Renamed five sprays to avoid duplicate titles



    HERO BALANCE UPDATES

    General

    Self-healing abilities now charge ultimate abilities. As a result, some heroes’ ultimate costs have been adjusted (see below).



    Bastion

    Configuration: Tank
    Ultimate cost increased by 10%


    D.Va

    Defense Matrix
    Cooldown decreased from 10 seconds to 1 second
    A new resource meter has been added. This meter will deplete while Defense Matrix is active and then recharge when it’s not in use.
    Defense Matrix takes 10 seconds to reach full charge from empty
    At a full charge, Defense Matrix will last for 4 seconds
    Defense Matrix will now remain active as long as its assigned hotkey is held
    Defense Matrix has been reclassified as an alternate fire and is now bound to RMB (by default)
    An option to “Toggle Defense Matrix” has been added under Options > Controls > D.Va
    Self-Destruct
    Ultimate cost decreased by 15%
    Explosion delay reduced from 4 seconds to 3 seconds
    Explosion no longer damages D.Va (the player who activates it)



    Developer Notes: D.Va isn't being selected as often as our other tanks, and we feel a lot of that stems from the underperformance of her damage absorption abilities. So, we've reconfigured her Defensive Matrix, making it more flexible and giving players the ability to use it more often. We’ve also given Self-Destruct a little more oomph, because it felt slightly underwhelming when compared to many of Overwatch's other ultimate abilities.

    Lúcio

    Sound Barrier
    Ultimate cost increased by 10%



    McCree

    Peacekeeper
    Now maintains full damage at longer distances, but will deal less damage at extreme ranges



    Developer Notes: While the game does feel better following the nerf to McCree’s close-range damage in a previous patch, it left him a little too weak. So, we're increasing his effective distance, making his range similar to Soldier: 76’s. This should hopefully give players another option for dealing with pesky long-range damage dealing heroes like Pharah and Hanzo.

    Mercy

    Caduceus Staff
    Damage Boost
    Bonus damage increased from 30% to 50%
    Effect will no longer stacks with bonus damage provided by another Mercy
    Resurrect
    Ultimate charge cost increased by 30%
    Movement is no longer prevented during activation
    Guardian Angel instantly resets upon use



    Developer Notes: Mercy's ultimate is one of the most powerful abilities in the game; however, players would often fly into the fray and die while using it. With this update, Resurrect will now take a bit longer to charge, but Mercy will be a lot safer when activating the ability in the middle of combat. In addition, we always intended Mercy’s Damage Boost beam to be her primary method for dealing damage, but it often felt so weak that you were better off pulling out your blaster. To help address this, we've slightly increased its potency.

    Roadhog

    Whole Hog
    Ultimate cost increased by 45%



    Soldier: 76

    Heavy Pulse Rifle
    Spread recovery will begin after a short delay (rather than instantly)
    Tactical Visor
    Ultimate cost increased by 10%



    Zenyatta

    Base shields increased by 50 (now 50 Health/150 Shield)
    Orb of Discord and Orb of Harmony
    Projectile speed has been increased from 30 to 120
    Transcendence
    Movement speed is now doubled upon activation
    Healing amount increased from 200 to 300 health per second



    Developer Notes: While Zenyatta has never had the healing abilities of Lúcio or Mercy, he made up for it by dealing more damage. However, his lack of mobility and low health has meant he’s struggled to find a place in many games. To increase his effectiveness, we've made several changes, the biggest of which is an increased shield pool. This will allow him to go head-to-head with more enemies. The Orb of Harmony and Discord changes are also a quality of life change, helping Zenyatta move his orbs around and apply their effects more quickly. And lastly, we’ve increased Transcendence’s healing throughput. This ultimate was designed to be the most effective against sustained, high-damage fire and least effective against short, high-damage bursts (like D.Va’s or Junkrat's ultimates). But, due to the amount of healing it provided, there were times when it was possible for even sustained fire to overcome Transcendence’s output. We’ve made the heal powerful and also allowed Zenyatta to move around more quickly while it’s active.

    UI UPDATES

    Game Options

    Players can now enter numerical values for any option that also has slider (e.g. FoV, volume, sensitivity, etc.)
    Controls
    Mouse sensitivity can now be adjusted out to two decimals
    Gameplay
    Mid-match tips can now be toggled on or off (this will enable/disable tips that pop up after a player dies)
    Social
    Friend Request toasts can now be toggled on or off
    Friend notifications can now be toggled on or off
    Whispers can now be toggled on or off
    Video
    Added 21:9 aspect ratio support
    Players can now enable a real-world clock by toggling the "Display System Clock" setting



    Social Features

    Certain commendations will now appear less frequently during end-of-round voting (e.g. Zenyatta’s Transcendence Healing and Zarya’s Projected Barriers Applied)



    BUG FIXES

    General

    The Hero Gallery now remembers the last hero you were looking at and will properly highlight that hero whenever returning to the gallery
    Fixed a bug that caused the “payload is nearing its final destination” music to continue playing even after the match was over
    Fixed a bug that caused the UI to disappear whenever the game was forced into windowed mode by an external application
    Fixed a bug that would sometimes cause visual healing effects to appear on the wrong hero whenever multiple players attempted to up a Health Pack
    Fixed a bug that would sometimes cause different heroes’ victory poses to clip into each other
    Fixed several lighting issues with the killcam



    Maps

    The payload on King’s Row will no longer retreat back inside its starting location if the attacking team fails to push it
    Adjusted the Hero Select screen volume for the attacking team on Watchpoint: Gibraltar
    Added Spectator camera collision to most maps
    Fixed issues with player collision across multiple maps
    Fixed issues with ambient lighting and shadows across multiple maps



    Heroes

    Fixed a bug that caused D.Va to sometimes ignore player collision when summoning her mech
    Fixed a bug where Mei’s Ice Wall would persist in the game world even after the player switched heroes or left the game
    Fixed even more bugs that allowed Reaper to Shadow Step to unintended locations
    Fixed a bug that sometimes caused Reinhardt’s Barrier Field to get stuck in the “on” position if the player used the “Toggle Barrier” setting
    Fixed a bug that sometimes caused Roadhog to accidentally Chain Hook targets standing behind him
    Fixed a bug that caused Winston’s Barrier Projector shield to ignore the “Sound Effects Volume” setting

    Ultima modifica di Krys; 13-07-16 alle 02:36

  17. #717
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    Re: Blizzard: Overwatch

    Non so se essere più felice per il nuovo eroe (che trovo interessantissimo come tutti i support) o per le modifiche della patch (sopratutto le modifiche a zenyatta e agli altri eroi ma anche l'aver tolto l'heroes stacking dalla competitive).
    +5765 Messaggi


    Daled#2759 on Overwatch

  18. #718
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    Re: Blizzard: Overwatch

    ho fatto un bel giro in ptr.

    considerando quanto bello ed immersivo diventa questo gioco (ok, come tutti del resto ) in 21:9, credo non uscirò dalla ptr finché questa patch non andrà live

    ad ogni modo, un paio di considerazioni.

    Ana.

    Click sinistro permette di sparare un colpo con un fucile bolt action. I colpi sono quindi più veloci di una widow che deve caricare il colpo, ma ovviamente più lenti di una che spara a raffica
    le hitbox alla testa non contano e vengono segnati 3 colpi che sottraggono hp ogni volta che un proiettile va a segno. gli hp vengono velocemente diminuiti.
    ci vogliono 3 colpi per uccidere uno dei bot dell'addestramento.

    Lo zoom mi è sembrato identico a quello di widowmaker.
    è possibile narcotizzare un nemico per circa 5 secondi ma si rialza se subisce danno da chiunque.
    La granata fa danno e cura gli alleati. se colpisce un nemico fa si che non possa recuperare hp per un po'.
    Sull'ulti ancora non ho molto da dire.

    Ho fatto rapidamente 2-3 partite con lei. Bisogna aspettare che passi un po' l'hype o ci si ritroverà sempre con un party pieno di Ana, il che significa non poterla realmente provare perché il team avversario ti devasta (a meno che non sia pieno di ana anche li, ma trattandosi comunque di un personaggio di supporto, non avrebbe comunque senso).

    non sostituisce widowmaker o hanzo. per uccidere un nemico servono circa 3 colpi. E' meno punitiva rispetto ad una widowmaker dove la mira (sopratutto alla testa) è essenziale, ma non fa abbastanza danno.
    3 colpi, con quella lentezza, sono parecchi. non si tratta di un caricato ed un secondo non caricato per ammazzare zenyatta/tracer con wm ma di tre colpi, appunto, lenti.

    bisogna avere comunque una buona mira. La sua mobility è zero, probabilmente pure peggio di zenyatta che adesso si muove rapidamente durante la ultimate
    non c'è modo di fuggire se non addormentando il nemico e sperare che nessuno lo colpisca nel frattempo.
    non ci si può neanche appostare con qualche abilità come quella di hanzo e genji che gli permettono di scalare muri. Nada.

    insomma, va giocata da lontano, ma appostarsi come con wm è relativo.

    La mira è essenziale, dato che tocca saper mirare anche per curare i propri compagni.

    da vicino è meh. non ha armi secondarie come widowmaker, il danno è minimo per sperare in un headshot come nel caso di hanzo ed il massimo che può fare è addormentare qualcuno e scappare.

    Insomma, è interessante ma non sostituisce il cecchino, a mio modo di vedere la cosa. Magari può essere utile utilizzarla per imparare ad usare widowmaker ed abituarsi a capire come mirare, imparando le varie velocità e possibili spostamenti degli eroi.

    Come supporto, non sostituisce ne mercy ne lucio. può essere interessante come supporto-difesa, dove zenyatta lo si potrebbe mettere in un ruolo di supporto-attacco.
    Le cure di mercy continuano ad essere al top, il suo buff al danno col click destro è sempre utile (ed ora è anche stato buffato, passando dal 30% al 50% in più) e lucio continua ad essere top support. Ana è solo un'interessante aggiunta.


    Per quanto riguarda D.va, pensavo peggio leggendo le patchnote, ed invece è diventata interessantissima da giocare adesso. Continuo a credere che debbano buffarle lo spostamento mentre spara e magari anche il danno a distanza, ma adesso ha senso prenderla

    idem per zenyatta. probabilmente continua a non essere il best hero ever, ma quel 50hp in più, il buff su non ricordo più quale dei due globi e la velocità di spostamento aumentata durante l'ultimate... niente, ho fatto un massacro


    tutto molto figo insomma
    Ultima modifica di Krys; 13-07-16 alle 05:51

  19. #719
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    Re: Blizzard: Overwatch

    Felice per il buff a D.Va e Mercy, volevo provare Ana ma ho scoperto che bisogna reinstallare l'intero gioco praticamente
    QuiD Multigaming nel cuore <3
    RazerDD su GamesVillage / [NFS]Razer su NGI
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  20. #720
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    Re: Blizzard: Overwatch

    Interessante anche perchè tra i più usati da me ci sta proprio D.va.
    Quando sarà disponibile la patch, si sa?

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