Citazione Originariamente Scritto da MrBungle Visualizza Messaggio
Io ho sempre letto che la depressione con base genetica è una condizione molto rara.
La maggior parte delle depressioni si sviluppa nel tempo, in base ad avvenimenti negativi e stili di vita sbagliati.
Hmm, a occhio direi non è così, ma lascio la parola agli esperti. Da quello che ho capito, la predisposizione alla malattia è genetica. Il diventare poi depressi o no sarà la risultante delle combinazione tra ambiente esterno e quel tipo di predisposizione:

Is there a “depression gene”? Some diseases are caused by a single defective gene. Cystic fibrosis, several kinds of muscular dystrophy, and Huntington’s disease are examples. These are usually rare diseases. But many common disorders like depression, diabetes and high blood pressure are also influenced by genes. In these disorders, there seem to be combinations of genetic changes that predispose some people to become ill. We don’t yet know how many genes are involved in depression, but it is very doubtful that any one gene causes depression in any large number of people.

So no one simply “inherits” depression from their mother or father. Each person inherits a unique combination of genes from their mother and father, and certain combinations can predispose to a particular illness.

https://med.stanford.edu/depressiong...dandgenes.html