another one bites the dust
https://archive.is/GyKcM
il sogno bagnato di ogni editorialista modernoSo, a little background. Around three years ago, in September 2021, I published an episode of Access-Ability in which I reviewed the accessibility support seen in Life is Strange: True Colours.
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Jumping forward in time a little, in early 2023 I was invited by Square Enix to take part in an accessibility roundtable for a then unannounced game project, alongside some other accessibility consultants.
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I obviously can’t provide a traditional accessibility review for the game, given that I worked on the game as a consultant and therefore have a conflict of interest.
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Life is Strange: Double Exposure features a dedicated accessibility menu, available in its current two chapter preview. Players can increase the length of choice timers, turn on camera assist to automatically have the camera in a fixed position behind Max during movement, turn off camera shake effects, simplify power effect visuals, turn on confirmations before major choices, toggle options to skip gameplay sequences, and activate hotspot pinging options to help identify interactable objects in scenes.
There’s also content warnings in the game, separated by categories. Players can select the topics that they would benefit from content warnings for, and choose whether to have an on screen warning appear in real time during gameplay, or if the game should pause when a prompt appears to allow the player to pause until they’re ready to tackle the specific topic.
sento un output nel segnale.... stiamo giocando.... skippa, skippa! skippah! (semicit)
mai avrei pensato che quest'immagine era vera pensavo fosse un fake fatto ad arte
waning sulla luminosità?
Pare non fossi l'unico a non conoscerlo
in realtà se n'era già parlato in questo thread agli inizi (ringraziamo l'ex SBI Kindred, senza di lui non si sarebbe mai scoperto 'sto vaso di pandora )
il bello è che lo stanno bocciando anche le testate giornalistiche
https://www.ign.com/articles/unknown-9-awakening-review
Unknown 9: Awakening is the kind of routine action-adventure game that probably wouldn't blow me away even if it was executed well – and the fact that it isn’t just makes the whole thing fall completely flat. Everything from the formulaic story to the shallow and dull combat and stealth are well below the standard set by genre peers, and the consistently disheveled performance and bugs don’t do Awakening any favors. There’s at least some fun to be had in its interesting reality-bending powers, especially the mind-controlling abilities that let you briefly play as your foes and sabotage the enemy in clever ways, but these bright spots run their course quickly, leaving us with a wholly underwhelming adventure.
Si si infatti era riferito all'altro mio commento di quel topic
Quante tranvate quest'anno per il filone woke.
Attendo Veilguard coi popcorn.
- - - Aggiornato - - -
Don't Nod altra compagnia che seguendo il filone woke è ora in piena crisi. Pure facendo un gioco valido come Banishers non è bastato a riacquisire la fiducia.
Gli rimane solo Life is Strange Double Exposure prima di dover prendere drastici provvedimenti, che hanno già messo in conto di fare in base all'ultimo comunicato.
Life is Strange Double Exposure non è woke pure sta roba?
Pero' Life is Strange si sa a cosa si va incontro, non e' che han preso un brand e l'hanno sacrificato nel nome dell'inclusivita', secondo me son stati anche bravi a mettere tutte quelle cose opzionali (anche se skippa il gameplay no ha senso ), saro' sincero, mi dispiacerebbe un mega flop e conseguente morte di DonTnoD
mh si ok, life is strange e tell me why sono sempre stati roba turboricchiona
Vedo che hanno fatto vampyr anche, non era male anche se non l'ho completato per noia mi pare
Mr Pink, Guerriero da tastiera !!! Profilo su steam.
Lista chiavi Steam
Problemi con l'inutile svapo o altri? La soluzione è qui.
vorrei fare due precisazioni: l'ultimo Life is Strange di Don't Nod è stato il 2.
Before the Storm, True Colors e Duoble Exposure sono di Deck Nine Games.
ed al netto delle tematiche trattate sin dal primo capitolo, si vede la differenza tra i due sviluppatori.