trovato solo questo!
https://www.thelancet.com/journals/l...183-5/fulltextSummary
Background
A recent cluster of pneumonia cases in Wuhan, China, was caused by a novel betacoronavirus, the 2019 novel coronavirus (2019-nCoV). We report the epidemiological, clinical, laboratory, and radiological characteristics and treatment and clinical outcomes of these patients.
Methods
All patients with suspected 2019-nCoV were admitted to a designated hospital in Wuhan. We prospectively collected and analysed data on patients with laboratory-confirmed 2019-nCoV infection by real-time RT-PCR and next-generation sequencing. Data were obtained with standardised data collection forms shared by WHO and the International Severe Acute Respiratory and Emerging Infection Consortium from electronic medical records. Researchers also directly communicated with patients or their families to ascertain epidemiological and symptom data. Outcomes were also compared between patients who had been admitted to the intensive care unit (ICU) and those who had not.
Findings
By Jan 2, 2020, 41 admitted hospital patients had been identified as having laboratory-confirmed 2019-nCoV infection. Most of the infected patients were men (30 [73%] of 41); less than half had underlying diseases (13 [32%]), including diabetes (eight [20%]), hypertension (six [15%]), and cardiovascular disease (six [15%]). Median age was 49·0 years (IQR 41·0–58·0). 27 (66%) of 41 patients had been exposed to Huanan seafood market. One family cluster was found. Common symptoms at onset of illness were fever (40 [98%] of 41 patients), cough (31 [76%]), and myalgia or fatigue (18 [44%]); less common symptoms were sputum production (11 [28%] of 39), headache (three [8%] of 3, haemoptysis (two [5%] of 39), and diarrhoea (one [3%] of 3
. Dyspnoea developed in 22 (55%) of 40 patients (median time from illness onset to dyspnoea 8·0 days [IQR 5·0–13·0]). 26 (63%) of 41 patients had lymphopenia. All 41 patients had pneumonia with abnormal findings on chest CT. Complications included acute respiratory distress syndrome (12 [29%]), RNAaemia (six [15%]), acute cardiac injury (five [12%]) and secondary infection (four [10%]). 13 (32%) patients were admitted to an ICU and six (15%) died. Compared with non-ICU patients, ICU patients had higher plasma levels of IL2, IL7, IL10, GSCF, IP10, MCP1, MIP1A, and TNFα.
Interpretation
The 2019-nCoV infection caused clusters of severe respiratory illness similar to severe acute respiratory syndrome coronavirus and was associated with ICU admission and high mortality. Major gaps in our knowledge of the origin, epidemiology, duration of human transmission, and clinical spectrum of disease need fulfilment by future studies.
Funding
Ministry of Science and Technology, Chinese Academy of Medical Sciences, National Natural Science Foundation of China, and Beijing Municipal Science and Technology Commission.
I sogni non svaniscono, finché le persone non li abbandonano. Capitan Harlock
allora speriamo si stabilisca anche in africa e medioriente
RAGAZZI!!!!! C'HO LO SCOOOOOOP!!
ci ha appena chiamato un nostro amico con cui abbiamo fatto serata ieri sera e nell'ospedale in cui lavora c'è una vecchia che è morta e a cui hanno fatto il test del coronavirus poichè compatibile!
il mio amico è stato molto a contatto con lei (non si sono baciati, però) e l'ospedale gli ha detto di avvertire tutti quelli con cui è venuto a contatto nelle ultime ore
quindi, se l'esame alla vecchia dovesse risultare positivo, io potrei essere il primo contagiato del forum!
ringrazio tutti quelli che me l'hanno tirata addosso e ne approfitterò per mostrarvi cosa significa morire da eroe!
PS: l'erba era finita e per disperazione abbiamo bevuto da schifo. se mai dovessimo aver contratto il virus probabilmente l'abbiamo sterminato con l'alcol![]()
gli antibiotici non ti servono a un casso se ti è venuta una infezione virale oppure batterica da batteri resistenti all'antibiotico che avevi precedentemente preso, se vuoi toglierti il pensiero fai un tampone orofaringeo e analisi del sangue specifiche cosi ti trovano che casso hai e ti curano meglio per quella specifica infezione.
se ce l'hai da novembre stai pure tranqui che non è di certo il corona, visto che allora non circolava ancora.
Allora nel totomorti metto:
xbrrzt
Glasco
Bicio
Io sono rientrato, fatto scalo in un altro aeroporto Europeo, non vi dico una sega![]()
mettiti in coda allora le mie sorelle lavorano entrambe all'autogrill dove passa tutto il MONDO, pakistani, senegalesi, africani, italiani, cinesi, francesi, inglesi, italiani di ogni regione dal nord al sud.
nei bagni che puliscono c'è di TUTTO!
merda, piscio, vomito, sangue misto alle feci, siringhe, preservativi etc, etc. in più mia sorella è da tre settimane che ha la tosse che non gli passa, la sua capa le ha detto di mettere la mascherina e di continuare a lavorare come se niente fosse, io è da un mese che ho mal di gola e febbriciattola di merda che non mi passa, e l'ex compagno di mia sorella abita a la Spezia proprio nella zona dove era passato il famoso untore che adesso è in terapia intensiva e anche lui aveva avuto una tosse con bronchite per più di un mese, almeno si spera che era soltanto bronchite.
più vi leggo e più vi vedo eccitati![]()
si ma la vecchia è morta, io sono molto più a rischio
ti piacerebbe stare al mio posto ed essere il nuovo vip del topic, eh? t'è andata male, bello
appena abbiamo gli esiti del tampone alla vecchia vi faccio sapere, intanto se volete supportarmi in questo momento così emotivamente devastante per me potete fare delle piccole donazioni al seguente iban:
IT60X0542811101000000123456